torsdag 1 november 2012

Knäböj och Game Over för KM

Jahapp. Knäböj idag. Gick uselt. Ingen energi eller tryck. Kändes likadant med marklyften härom sistens. Jag anar att det delvis beror på Kettlebell muscle. Jag kommer därför lägga ner fortsatt KM-programmering och istället som vanligt satsa på de tyngre lyften samt kroppsviktsövningar. Kommer däremot att lägga in dubbelsnatchen ett pass i veckan. Det är inte bara det att KM hämmar min övriga träning utan det är också så att jag redan tröttnat på programmet. Det känns alldeles för inrutat och i nuläget passar det inte att följa ett program till punkt och pricka. Det finns absolut fördelar med programmet, men jag tror att man ska satsa på annat om man ska bygga muskler. För det är väl det KM går ut på?

För min del är det alldeles för hög tyngdpunkt på axlarna och flås i programmet. Dock tycker jag att träna i komplex (eller hur man säger) är både roligt och givande. En effektiv träningsform. Mycket lyftande på kort tid. Det är bara det att i KM är det det enda man gör, vilket inte passar mig. Så med risk för att missa värdefull komplexträning och att bli uthängd i Liljeros blogg avslutar jag härmed KM efter nästan två veckor. Fan va gött :).

Knäböj
60 kg: 10 reps
100 kg: 6 set med 5 reps

Ring dips
BW: 2 set med 5 reps

Sen vaknade lilleman och det var bara att ge upp :)




4 kommentarer:

  1. Haha, det där visste jag att du skulle göra, du också, mig lurar du inte! Min senaste 1,5 år utveckling talar för sig själv, Kettlebell Muscles rockar fett! Men det passar nog inte alla - det är lika psykiskt påfrestande med ett stelt program som det är flåsigt. Tre månader är lång tid! Dumt namn dock, onödigt mycket fokus på muskeltillväxt.

    Tips för dubbelsnatchen är ROTK-stegarna (2,4,6,8,10). Jag nådde fem 8-stegar i somras (100). Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Också? Nån annan som lagt av? Du är grym som pallar KM för 3e gången (är det väl?). Du har rätt i att det är mycket psyke som spelar in. Lycka till och kör hårt! Kan tänka mig att 22orna suger hårt.

    Ang. dubbelsnatchen så hade jag faktiskt tänkt köra enl. din linje med stegar. Det verkar intressant.

    SvaraRadera
  3. Njae, menade att du visste att du inte skulle hålla ut tre månader... ;)

    Kan ge dig lite tider som jag vilade?

    SvaraRadera
  4. Aha. det var så du menade.

    SvaraRadera