måndag 22 oktober 2012

KM och Knäböj

Beslöt mig för att köra Kettlebell muscle idag trots att jag inte gillar att binda upp mig i ett program som nån annan kommit på. Kan vara kul i början, men jag har lätt för att lessna efter ett tag. Vi får väl se hur länge jag står ut. Körde igenom hela programmet sist jag provade det och det var en pina. Idag var det mediumpasset och som jag kom ihåg det var detta det jobbigaste passet. Väldigt tufft för axlarna. Kanske borde döpa om programmet till Kettlebell Axel. Det blir dock värre efter några veckor när vilan minskar och seten ökar. Sist jag körde körde jag enbart KM, men det tänker jag inte göra denna gången. Hugaligen så tråkigt! Hoppas det går bra för gänget på Kettlebellcenter. Jag tror att dom blir mer eller mindre tvingad av Liljeros att köra programmet. Det är för övrigt Davids 37e gång han kör Kettlebell muscle ;)

KM-passet körde jag på fm och efter lunch blev det några lätta knäböj. Fick tyvärr avbryta det passet pga att lilleman vaknade. Grannjäveln har ett par hantverkarjävlar som kapar golv precis utanför hans fönster. Satan!

KM

5 varv dubbla
High pull x 5
Snatch x 5
Press x 5
Front squat x 5


Knäböj
60 kg: 10 reps
80 kg: 3 set med 10 reps


4 kommentarer:

  1. Haha, kul att du är på!! Vad kör du för vikter, 24 kg?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä. 20 kg. 24 är för tungt. Hade nog velat testa 22orna, men det har jag inga. Det kommer bli tillräckligt jobbigt med 20orna :)

      Radera
  2. Du har helt rätt - vi blir tvingade.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha! Visste väl det :). Lycka till med programmet och stort grattis till ditt resultat på TSC. Makalöst bra!

      Radera